Wednesday, January 2, 2019

MINI REUNION DI LANGKAWI

4-6 November 2018 - seronok nak jumpa dengan brothers yang sama-sama belajar di Milwaukee dulu. Walaupun planning nya sekejap je, tapi kesan dia memang terbaik Bak Hang. Kami datang dari pelbagai lokasi dan berjumpa di Langkawi buat julung-julung kalinya. Ahli-ahli yang berjaya menghadirkan diri adalah Hasman Farid, Azim dan Asmadi Yusri (Max) dari KL, Asmadi ngan Syahrizan dari Johor Bahru, Affendy dari Puchong serta Shahril dari Langkawi.

Kami menginap di Pantai Cenang untuk 3 hari 2 malam. Setibanya kami di tempat penginapan, kami mengambil peluang untuk mandi di kolam renang resort tersebut. Selepas itu kami berjemaah solat dan kemudian makan malam di Restoran Nelayan Teluk Baru. Makan di kedai ni, boleh tahan juga masa nak tunggu makanan sampai. Tapi bila masakan sampai memang berbaloi lah dengan rasa sedap dan cukup serba serbinya dan harganya pun mampu bayar. Selepas itu, kami berehat untuk hari pertama. 

Hari kedua, kami semua menyertai aktiviti Island Hopping ke Pulau Beras Basah. Pulau ni cantik juga kalau nak buat aktiviti snorkeling. Kemudian kami bergerak pula ke pulau bersebelahan dan melihat aktiviti Memberi Makan Burung Helang. Memang banyak helang yang berkeliaran di kawasan ini menanti pengunjung memberi makan. Kemudian kami di bawa ke  Pulau Dayang Bunting. Disini dapat juga kami melawat sebuah tasik yang besar di tengah-tengah sebuah Pulau yang kecil yang dikenali sebagai Tasik Dayang Bunting. Ada banyak aktiviti air yang boleh dilakukan di Tasik ini. 

Hari Ketiga kami melawat Pantai Tanjung Rhu. Pantai ini terletak di Timur Laut Pulau Langkawi. Pantai ini mempunyai pemandangan yang cantik kerana ianya dihiasi dengan beberapa pulau kecil di tengah lautan seperti Pulau Chabang dan Pulau Kelam Baya. Apabila air laut surut, sebahagian daripada pantai itu menjadi cetek dan kita boleh berjalan ke pulau berhampiran. Selain daripada aktiviti mandi manda, terdapat sebuah jeti untuk aktiviti menyusuri hutan paya bakau yang diiktiraf UNESCO. Kami sempat singgah di kedai makan pantai tersebut. Makan di sini harganya murah dan sangat menyelereakan.

Tempat makan yang kami lawati juga tidak mengecewakan terutamanya Restoran Cili Kampung di Mukim Kedawang. Dia punya masakan memang terbaik lah. Kalau pergi Langkawi saya sarankan pergilah ke restoran ni. Anda tidak akan kecewa. Cuma satu sahaja pesan saya, kalau boleh buat tempahan dulu sebelum datang kerana bimbang kena tunggu lama untuk mendapat hidangan. 

Bila berjumpa begini, timbul lah balik kisah-kisah lama semasa mula belajar nak hidup. Kisah-kisah lucu dan tragis turut diimbau kembali. Terasa macam muda semula tu. Walau bagaimanapun, situasi terkini juga dibincangkan seperti ada yang telah berjaya di dalam kerjaya dan perniagaan dan sebagainya. Setelah tamat sesi bersama-sama, semua ahli bersetuju untuk menganjurkan reunion sebagai acara ulangan yang lebih kerap di masa akan datang.


Ketibaan di Airport Langkawi


pertemuan pertama walau flight berbeza


Selepas pekena laksa power di tepi airport Langkawi 
dari kiri : Hasman, Shahril, Syahrizan, Me, Azim, Affendy dan Aisyah


Ambil gambar di tempat penginapan kami 


Mandi kolam renang dulu


Solat Fardhu berjemaah macam kat UWM student hall tidak dilupakan


Bergambar di ruang tamu pengiapan 


Pantai Cenang


Pulau Beras Basah


Merasa juga masuk air


Eagle Feeding


Di Tasik Dayang Bunting


Jeti Island Hopping


Kenangan yang sempat diabadikan




Lunch di Restoran Cili Kampung, Marbeles


Restoran Cili Kampung. Kena order dulu untuk mengelakkan 
episod sabar menanti. Bila makanan dah terhidang... 
seriuosly sangat sedap.


Dataran Lang


Pantai Tanjung Rhu. makan kat sini memang class macam kat Maui

Masa untuk mengucapkan selamat tinggal

No comments:

Post a Comment